W urządzeniach Apple znajdziemy ciekawe rozwiązania, najnowsze technologie i innowacyjne design ale niestety nawet one nie są wolne od wad. Choroba pętli, rozklejony wyświetlacz czy dziwna poświata na zdjęciach. To nie liczne z usterek na jakie możemy natknąć się w iPhone 7, 7 plus, 8, X, Xs czy Xs max.

IPhone 7 jest prawdopodobnie najgłośniejszym smartphonem wypuszczonym przez Apple. Wielu użytkowników skarżyło się na charakterystyczne „syczenie”. Było to związane ze zwiększonym użyciem procesora, np. przy zapisie danych. Występował również problem z łączeniem się z siecią po wyłączeniu tryby samolotowego.

Wraz z tym modelem powrócił znany z iPhone 5 czarny kolor. Był on dostępny w dwóch wersjach – błyszczącej i matowej.  Firma ostrzegała, że błyszczący czarny kolor będzie podatny na zarysowania. Niestety nie wspominała o tym, że w wersji matowej może odpadać lakier.

IPhone 7 cierpiał na tzw.: chorobę pętli. Był to problem konstrukcyjny związany z układem audio IC. Dawał on takie objawy jak wyszarzenie notatek głosowych, utrudnione korzystanie z trybu głośnomówiącego. Po pewnym czasie telefon nie uruchamiał się (więcej na ten temat w artykule poświęconym pętli restartu).

IPhone 7 plus szczycił się posiadaniem dwóch aparatów, jednak używanie ich nie należało do najłatwiejszych zadań. Zamiast podglądu z aparatu było widoczne jedynie czarne tło oraz często przestawał on reagować (zawieszał się). Jeżeli udało się zrobić zdjęcie pojawiała się na nim zielona lub fioletowa poświata.

IPhone 8 wypuszczony na rynek w 2016 roku miał problem z ładowaniem. Podczas tego procesu bateria zaczynała puchnąc co skutkowało rozszczelnieniem telefonu – od obudowy odklejał się ekran.

W niedługim czasie po premierze okazało się, ze płyta główna posiada wadę fabryczną. Telefon samoistnie się resetował oraz wyłączał a ekran zawieszał. Firma prowadziła akcję serwisową dla telefonów z usterką.

Iphone X został wyposażony w innowacyjny wyświetlacz OLED. W listopadzie 2017 roku była prowadzona akcja serwisowa, w czasie której można było wymienić moduł wyświetlacza. Wymiana była możliwa w przypadku gdy ekran lub jego część nie reagowała na dotyk lub robiła to z opóźnieniem albo reagowała nawet gdy nie była dotykana. Często też po jednej stronie ekranu pokazywała się zielona linia. Było to spotykane również w innych urządzeniach z technologią OLED.

Użytkownicy X spotkali się również z problemami przy odbieraniu połączeń. Telefon emitował dźwięk dzwonka jednak nie wyświetlała się żadna informacja kto dzwoni ani nie było możliwe odebranie czy odrzucenie połączenia. Gdy rozmowę udało się odebrać, to w trybie głośnomówiącym głośnik trzaskał. Tylny aparat miewał trudności z ustawianiem ostrości a sama konstrukcja urządzenia narażała go na uszkodzenie.

Iphone Xs i Xs max to telefony, których weszły na rynek we wrześniu 2018. Zaraz po premierze okazało się, że smartphone się nie ładują. Było to związane z błędem systemu i zostało naprawione w aktualizacji. Zdarzały się również problemy z zasięgiem w tych telefonach.

To już wszystkie typowe usterki występujące w iPhonach wydanych od 2016 do 2018 roku. Niezbędna może okazać się wizyta w serwisie iPhone. Niektóre z powyższych mogą zabrzmieć groźnie ale należy pamiętać o tym, że każdemu sprzętowi może zdarzyć się usterka.